کد خبر: ۱۷۶۳۹۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
کمیته صلیب‌سرخ با نگرانی از افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان، از عدم دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و کمک‌های انسان‌دوستانه خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس، کمیته جهانی صلیب سرخ یا «آی.سی.آر.سی» در گزارش تازه‌ای اعلام کرد که افزایش ناامنی‌ها در افغانستان دسترسی مردم را به خدمات بهداشتی و کمک‌های انسان‌دوستانه با دشواری روبرو کرده است.

بررسی‌های 9 ماهه صلیب سرخ در افغانستان نشان می‌دهد که در شماری از زندان‌های افغانستان نیز مشکلاتی وجود دارد.

بر اساس گزارش این نهاد بین‌المللی، هیچ کاهشی در ناآرامی‌های به وجود نیامده که به همین خاطر نیاز به کمک‌های انسان‌دوستانه به شهروندان افغانستان بیشتر شده است.

به گزارش تلویزیون لمر، در همین حال «رفیع‌الله استانکزی» سخنگوی کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان بیان داشت: این نهاد از افزایش تلفات غیرنظامیان بسیار نگران است.

به گفته وی، هر قدر که جنگ در افغانستان شدت پیدا می‌کند به همان اندازه تلفات غیرنظامیان نیز افزایش می‌یابد. پیش از این سازمان ملل نیز افزایش تلفات غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان در افغانستان اظهار نگرانی کرده بود.

انفجار مین‌های کنار جاده‌ای، درگیری بین شبه‌نظامیان طالبان و نیروهای دولتی و بمباران هواپیماهای ناتو، از علت‌های اصلی تلفات غیرنظامیان افغان گفته شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها